20201113

【歌詞翻譯】RIO - Dream No.24



作詞|RIO


when you put your foot on mine
當你將雙腿放在我的之上
I could feel it last forever
我能感覺它持續永遠
when you kissed my neck I knew
當你吻上我的脖頸 我知道
I'll sleep in your shirt forever
我會賴在你的襯衫永久沉睡
when you lit up my cigarette got off the taxi
當你點燃我的香菸 下了計程車
asked me to sing that song you liked that I wrote
要我唱那首你喜歡的 我寫的歌
dreaming of us in the summer light
在夏日之光中夢著我們
up until dawn
直至黎明
until the winter rain
直至冬雨
is all I do
是我所為全部
all I do all I do all day day
一整天所為全部
is all I do
是我所為全部
all I do all I do all day
一整天所為全部
so take
所以
take take all of me
取走我的全部吧
take take all of me with you
你將我盡數帶走吧
take take all of my dreams
帶走我所有的夢吧
my dreams they do come true
我的夢都將成真
when I'm with you
當我與你在一起的時候
when I'm with you
當我與你在一起的時候
when I'm with you
當我與你在一起的時候
머릴 맞댈 때에도
即使是我們頭靠頭的時候
아쉬워서 난 또 울고
我也感到遺憾 再次淚流
눈 맞춘 이 시간에
在我們相視的此刻
이미 그댈 그리워해
我已經開始想念你了
when you lit up my cigarette got off the taxi
當你點燃我的香菸 下了計程車
asked me to sing that song you liked that I wrote
要我唱那首我你喜歡的 我寫的歌
dreaming of us in the summer light
在夏日之光中夢著我們
up until dawn
直至黎明
until the winter rain
直至冬雨
is all I do
是我所為全部
all I do all I do all day day
一整天所為全部
is all I do
是我所為全部
all I do all I do all day
一整天所為全部
so take
所以
take take all of me
取走我的全部吧
take take all of me with you
你將我盡數帶走吧
take take all of my dreams
帶走我所有的夢吧
my dreams they do come true
我的夢都將成真
when I'm with you
當我與你在一起的時候
when I'm with you
當我與你在一起的時候
when I'm with you
當我與你在一起的時候
햇빛이 되어 함께 할래요
要成為陽光與你在一起
그대의 머리칼에 스며든 눈물이 되어
成為滲入你髮絲的淚水
파란 두 눈과 함께 슬퍼할래요
與藍色的雙眼一齊傷悲
그대의 그림자가 될래요
我要成為你的影子
I will love you till the end of life
我會愛你直至生命的最後
I will love you till the end of time
我會愛你直至時間的盡頭
나의 꿈을 다 가져가요
帶走我所有的夢吧
I said
我說
I will love you till the end of life
我會愛你直至生命的最後
가져가요 가져가요
帶走吧 帶走吧
I will love you till the end of time
我會愛你直至時間的盡頭

沒有留言:

張貼留言